Skyltab i Väst AB
Marierovägen 43
46250 Vänersborg
Tel: 08-777 77 82
E-post: info@skyltab.se
Organisationsnummer: 556682-1996
Alltid 99 sek i enhetsfraktkostnad för per beställning inom Sverige. Fastighetsboxar skickas fraktfritt! Om leverans exempelvis sker till öar utan broförbindelse eller till skärgårdsområden så kan extra fraktkostnad tillkomma. Läs mer under våra leveransvillkor. Vid leverans av stort och otympligt gods kan det i vissa fall krävas att mottagaren har avlastningshjälp i form av truck, hjullastare eller dyligt. Vissa stora gods kräver kranbil. Läs mer under våra leveransvillkor.
✔ Faktura 30 dagar
Obligatorisk kreditupplysning utföres. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift som f.n. är 50kr samt dröjsmålsränta med 10% + gällande referensränta.
Fakturan skickas genom Fortnox Finans. Vi skickar E-fakturor till kommun och statliga verksamheter.
Kreditlimit för nya kunder utan beställningshistorik är begränsad.
✔ Payson
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.
✔ Swish
Enkel smidig betalning. Swish-appen krävs för betalning.
✔ Klarna Checkout
Du som privatkund slutför din beställning via Klarna som betalningslösning. Här erbjuds du bland annat att handla mot faktura, delbetalning och direktbetalning via bankkort. När du skriver in information i vår Klarna-kassa så godkänner du Klarnas villkor.
När du i kassan genomfört din beställning så mailas en orderbekräftelse ut till den av er angiven e-postadress. I e-postmeddelandet finns all information gällande er beställning så som, fakturaadress, leveransadress, beställda produkter samt pris. Om något är felaktigt så kontakta oss omedelbart via e-post info@skyltab.se eller via telefon 08-777 77 82.
Fraktkostnad per beställning är alltid 99:- + moms. Emballagekostnad för pall och pallkragar tillkommer i de fall där detta typ av emballage krävs för att upprätthålla en säker transport av godset från oss, för transportören och till er som mottagare. Kostnaden för pall är f.n. 245 sek / st och pallkrage är f.n. 195:- per st. Priser är exkl. moms. Vi har som avsikt att alltid leverera gods till er valda adress. Dock kan mindre försändelser och små paket i vissa fall levereras till utlämningsställe. Vid beställning gjorda av privatpersoner så skickas dessa i största möjliga mån till ett DHL ServicePoint-ombud alternativt PostNord Varubrev ner i brevlådan. Gäller det större sändningar, flera kolli i en sändning, pallsändningar med mera så skall alltid en transportavisering läggas på där privatpersonen får boka passande datum för utkörning av gods.
Vi försöker alltid leverera våra produkter så snabbt som möjligt, vanligtvis inom 2-5 arbetsdagar. För icke lagerförda varor eller tryckta produkter, se respektive produkt för leveranstid. Vi återkopplar alltid till dig som kund om leveranstid skiljer sig mot det som framgår på hemsidan eller om vår externproduktion meddelar oss en avvikande produktion- och leveranstid.
Vi skickar beställningar med DHL, Schenker eller Postnord. Mindre sändningar (till privatkunder och ordervärde upp till ca. 500 sek) levereras med Postnord Varubrev för leverans direkt till brevlåda eller placering av gods i direkt anslutning till mottagarens brevlåda eller entrédörr. Om Varubrev-sändning har levererats enligt Postnord men saknas enligt mottagaren så behöver mottagaren göra en polisanmälan om stöld innan nytt gods från oss kan skickas ut. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar som orsakats av fraktföretag.
Vid leverans till öar där broförbindelse saknas träffas separat avtal om tillkommande fraktkostnad.
Leveranser till privatpersonskunder, bostadsrättsföreningar och samfällighetsföreningar skickas i största möjliga mån till paketombud via DHL ServicePoint beroende på storlek och antal av beställda varor. Mindre försändelser och beställningar som skickas som ett kolli under 20 kg skickas alltid till paketombud. Innehåller beställningen större gods eller flera stora kartonger så arrangeras frakten dörr till dörr med obligatorisk avisering, så att du som mottagare själv bokar ut utkörning som sker under dagtid.
Godset måste omgående kontrolleras vid mottagandet och eventuella emballageskador måste noteras av chauffören innan påskrift/vid leverans. Kontakta oss omgående på info@skyltab.se och bifoga bilder på emballage samt på godsskada så hjälper vi dig. Vid eventuell dold skada på godset bör ni snarast möjligt anmäla detta till oss. Det är viktigt att uppmärksamma och rapportera dolda skador inom denna tidsram för att underlätta eventuell ansökan om ersättning eller åtgärder som krävs. Skador skall anmälas till oss inom 24 timmar efter mottagande.
Transporter företag/verksamhet B2B (dörr-till-dörr)
Vi sänder alla beställningar i största möjliga mån via DHL från vårt lager i Vänersborg. När det kommer till företagssändningar så skickas dessa som DHL Paket / Stycke / Pall / Parti beroende på antal kolli och emballagets omfattning baserad på vad som har beställts. Leveranser sker till dig som mottagare mellan 8-17 på vardagar utan att transportören uppdaterar innan ankomst. En notis via SMS eller mail om att gods är lastat på bil för utleverans skall alltid skickas ut samma morgon som leverans sker.
Önskar du som företagsmottagare att själv kunna boka specifikt datum för utleveransen så behöver du bocka i valet "Teleavisering" i kassan. Vill du att chauffören skall ringa 20-30 minuter innan godsleverans så skriver du detta i meddelandefältet i kassan.
Transporter privatperson B2C
Beställningar gjorda av privatpersoner skickas i största möjliga mån till ett DHL Servicepoint-paketombud. Små sändningar kan också levererar via Postnord Varubrev direkt ner i brevlådan. Innehåller din beställning flera kollin eller större produkter skickas detta dörr-till-dörr med avisering innan. Leveranser sker vardagar mellan 8-17 och du som mottagare får möjlighet att själv boka datum för utkörningen och välja olika tidsramar (exempelvis 9-13 eller 12-15).
Ej utlösta paket:
Beställda men ej utlösta paket debiteras med full frakt, returfrakt samt en administrativ avgift på 155 sek som täcker våra hanteringsutgifter. Så kallade bomkörningar där transportören har varit på plats och försökt att leverera gods vid mottagareadressen utan lyckat resultat kan komma att efterdebiteras kund då detta medför en extrakostnad för oss.
Terminalhyra:
Från och med dag 4 efter avisering tar DHL ut en terminalhyra för gods som ligger avvaktande på s.k. lagerhyra, för utkörning senare än de 3 fria arbetsdagarna som DHL erbjuder. Detta framgår i SMS- och mailutskick vid val av Teleavisering för gods som ligger på terminal och denna kostnad baseras på fraktdragande vikt på sändningen.
Leverans utan kvittens:
Om du som kund önskar att gods levereras av på mottagaradressen utan att person på plats tar emot gods och att en underskrift krävs så finns möjligheter (s.k. Leverans utan kvittens - EJ POD). Viktigt att veta när detta val önskas så gäller inga transportförsäkringar längre. Levereras godset med en transportskada finns inga möjligheter för oss att ta ett reklamationsärende vidare med transportören i fråga (detta gäller även alla underleverantörer).
Framfartsväg:
Du ansvarar för att säkerställa att leveransadressen samt framfartsväg är tillgänglig med lastbil och att vägförhållandena möjliggör en säker och smidig leverans. Om leveransadressen inte är tillgänglig med lastbil eller vägförhållandena inte möjliggör en säker och smidig leverans kan transportören neka leverans till angiven adress och extra avgifter för att täcka kostnaderna för en alternativ leveransmetod kan därför uppstå.
Ändringar av transportuppgifter:
Du som kund ansvarar för att tillhandahålla korrekt och fullständig information vid beställning, inklusive leveransadress, kontaktinformation och eventuella särskilda anvisningar för leveransen som ev. avvikande öppettider m.m. Om sändningsuppgifter är felaktiga eller om leveransuppgifter av någon anledning behöver ändras / justeras efter att gods har hämtats hos oss och är på väg, så tillkommer en ändringsavgift på ca. 240 sek.
Bomkörning / leveranshinder:
Om leveransfordonet nekas åtkomst till leveransplatsen eller ingen mottagare är tillgänglig vid leveranstidpunkten, kommer beställaren att debiteras en bomkörningsavgift enligt transportörens gällande prislista. Beställaren ansvarar för att tillhandahålla korrekt och fullständig information vid beställning, inklusive leveransadress, kontaktinformation och eventuella särskilda anvisningar för leveransen (tid, datum, plats, etc).
1 års funktionsgaranti gäller på alla varor. Många av våra produktionsled har olika längd på garantitider beroende på vilken produkt det gäller. Du finner mer specifik information via denna länk om garantitid. Undantaget produkter med grafiska tryck, specialbeställda produkter eller on-demand-produkter som har tillverkats efter beställningen är gjord. Vandalisering eller onormalt användande omfattas ej av garantin. Skyltab i Väst AB är inte ansvarig för indirekta kostnader, förluster eller skador.
Innan montering så kontrollera att varan ej är skadad eller har andra brister som kan påverka hållbarheten och funktionen.
Varje månad skall man kontrollera skruvar och beslag och vid behov efterdra dessa. Kontrollera även vid dessa tillfällen hela enheten så yttre omständigheter inte påverkat funktionen och hållbarheten.
För privatpersoner:
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Kunden har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Kunden betalar själv returfrakten. Viktigt att returer skickas med företagspaket till vår adress då vi inte har möjlighet att åka till utlämningsställen/terminaler. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
För företag gäller köplagen.
För beställningsvaror, specialtillverkade produkter, lackade produkter eller på annat sätt framtagna "On-demand-produkter" som kräver specifik förädling eller som levereras direkt från fabrik finns ingen returmöjlighet efter utfört köp.
Vid överenskommen retur debiteras kostnaden för den faktiska utfrakten av oss. För företag tillkommer en returhanteringskostnad fn. 25% av ordervärdet.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i den uppdaterade personuppgiftslagen GDPR. Klicka här för att läsa vår information om personlig integritetspolicy GDPR.
Om du har slutfört en beställning hos oss (Skyltab.se / Citypro.se / Signimport.se / Fastighetsbox.se / Entreprodukter.se) så kan vi använda din e-postadress för informationsutskick via e-post. Vid en påbörjad beställning som är ifylld i kassan men ännu ej helt slutförd kan vi sända ut en påminnelse via e-post (endast 1 gång). Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för av transportörer för SMS-avisering eller telefonsamtal från transportör gällande leverans eller övrig kommunikation som rör din beställning och leverans.
Alla bilder är illustrerande och det kan förekomma annat utseende på produkterna vid leverans. Vill ni vara helt säkra på utseendet så kontakta oss innan beställning.